Szukaj:Słowo(a): PKP Strzelce DO Zabrza

Poza tym taka modernizacja zabije ruch towarów, który jest na tej trasie
bardzo intensywny m.in. do Choruli, Gorażdzy,



Pomijając fakt, że to jedno i to samo, wystarczy najpierw załatwić
odcinek Górażdże - Opole i towary wozić z drugiej strony, a potem
Górażdże - Kędzierzyn. Górażdże Cement nie byłoby w stanie całego
zwojego cementu przewozić samochodami i nie dadzą sobie odciąć dostępu
do sieci kolejowej. Zresztą baza w Stawianach pokazuje, że na PKP też
się da.

Kędzierzyna,



Metoda jak wyżej, a oprócz tego jest jeszcze podsudecka, a kto wie, może
nawet przywrócą do stanu używalności linię Strzelce Opolskie - Kłodawa
(to też się da na przykładzie Stawian). W absolutnej ostateczności
dwukrotna zmiana czoła (Opole - Paczyna - Toszek Płn. - Rudziniec
Gliwicki - KK, ale przepustowość byłaby bardzo mała) lub Opole -
Lubliniec - Rudziniec - KK.

Rybnika, czy dalej do Czech.



Opole - Strzelce Opolskie - Gliwice - Zabrze Makoszowy Kopalnia -
Gierałtowice - Leszczyny - Rybnik (- Wodzisław Śl. - Chałupki) i po
problemie, nawet bez jakiegoś katastrofalnego przybytku kilometrów.

@mateuszpiszcz, w pełni się z Tobą zgadzam. Pociągi, które na odcinku Katowice-Bytom-Gliwice stracą 15 minut, śmiało mogą je odrobić na odcinku Gliwice-Pyskowice-Strzelce Opolskie.

Uważam, że PKP IC może zaryzykować i puścić 3 pociągi pośpieszne taką właśnie trasą. Chorzów, Bytom, Pyskowice i Strzelce Opolskie na pewno wygenerują większy potok podróżnych, niż Zabrze i Kędzierzyn Koźle.

Zachęcam do dalszej dyskusji na ten temat!
z Nowej Trybuny Opolskiej  http://tiny.pl/j4tb

Do Euro 2012 przez Opolszczyznę będzie biegła supernowoczesna linia
kolejowa. Pociągi mają kursować z prędkością 200 km/h. Po remoncie
torów z Opola do Katowic będzie można dojechać w 40 minut, a dziś
potrzeba na to 90 minut - mówi Ryszard Gajny, dyrektor Zakładu Linii
Kolejowych w Opolu.Opolscy kolejarze pokazali plany modernizacji linii
z Opola do Kędzierzyna-Koźla (i dalej do Zabrza). To fragment szybkiej
trasy kolejowej E-30, która do Euro 2012 ma połączyć zachodnią i
wschodnią granicę państwa. Szykują się wielkie remonty, niektóre
dworce zostaną zburzone i wybudowane od nowa. Powstaną także nowe
wiadukty. - To będzie jedna z najnowocześniejszych linii w kraju -
zapewnia Gajny.Nie do poznania zmieni się Dworzec Główny w Opolu. Jego
perony zostaną wydłużone do 400 metrów. Po południowej stronie dworca
(tam gdzie teraz jest peron pierwszy i drugi) powstaną dwa dwa kolejne
perony.Kolej zbuduje także dodatkowe przejście podziemne, które
połączy hol dworca z dzisiejszym peronem piątym, będą też windy dla
osób niepełnosprawnych. Na trasie z Opola do Kędzierzyna żadna droga
nie skrzyżuje się z torami. Planowana jest budowa 15 wiaduktów, m.in.
w Opolu, Górażdżach, Gogolinie i Zdzieszowicach. Kończy się też era
semaforów informujących maszynistów o wolnej drodze. Wspomagać je
będzie ostrzegawczy system radiowy - rodzaj autopilota. Przy 200 km/h
maszynista mógłby nie zauważyć sygnalizacji semafora - tłumaczy Marek
Golański, naczelnik wydziału automatyki i telekomunikacji w Zakładzie
Linii Kolejowych w Opolu. - Informacje z urządzeń przy torach będą
napływały do komputera pokładowego maszynowozu. W razie potrzeby sam
komputer zwolni bieg pociągu. Wzdłuż torów zostaną umieszczone
urządzenia odstraszające dziką zwierzynę. Przed przejazdem pociągu
mają emitować dźwięki przypominające odgłosy walczących zwierząt.
Linią z Opola do Kędzierzyna mają jeździć tylko pociągi pasażerskie.
Dla towarowych zmodernizowana zostanie trasa z Opola do Strzelec
Opolskich. Tam maksymalna prędkość wynosić ma 120 km/h. - Mamy już
wstępny projekt - dodaje Ryszard Gajny. - W przyszłym roku ogłaszamy
przetarg. Jeśli szybko nie zaczniemy remontu, to do mistrzostw Europy
możemy nie zdążyć. Modernizacja linii z Opola przez Kędzierzyn do
Zabrza ma kosztować setki milionów euro. - Jednak dokładnej sumy przed
przetargiem podać nie możemy - zastrzega dyrektor Gajny.

czy zauważyliście że od kilku rozkładów całkowicie udało się zlikwidować bezpośrednie połączenia OSOBOWE Katowice-K.Koźle i Katowice-Opole? spójrzcie na przykłady:
Katowice-Bielsko-Żywiec-Zwardoń (113km)
Katowice-Mikołów-Rybnik-Racibórz(88km)
Katowice-Bytom-Tarnowskie Góry-Lubliniec-Kluczbork(119km)
Katowice-Wolbrom-Kozłów-Sędziszów(109km)

do czego dążę? do tego że z Katowic do Gliwic jest 28km wydłużając pociąg do Opola przez Strzelce Opolskie pociąg pokonywałby łącznie 98km, a do Kędzierzyna Koźla 65!!! Poprzez uruchomienie 3 par pociągów Katowice-K.Koźle i 3 par Katowice-Opole przez Strzelce Opolskie, PKP poprawiłoby znacznie połączenia Górnego Śląska(aglomeracji Katowickiej) z Opolszczyzną...

tak samo pociągi relacji Bytom-Gliwice powydłużać w obie strony. Od strony Gliwic do Kędzierzyna Koźla, Opola i Nysy, zaś od strony Bytomia do Tarnowskich Gór, Lublińca czy nawet Częstochowy. dobrym rozwiązaniem byłoby puszczenie jednego pociągu pospiesznego relacji Wrocław-Kraków przez Gliwice, Bytom, Katowice...Zabrze ma dużo pociągów, Bytom całorocznych do Wrocławia zero.

Co do wspomnianej przez was trasie Katowice Ligota-Gliwice, jestem całkowicie za! załóżmy że jeździło by 7 par pociągów 3 wydłużyli by do Tychów Miasto, 2 do Bielska Białej, 1 do Wisły, 1 do Oświęcimia przez Czechowice.

Tychy-Tychy Miasto, brakuje mi tam połączeń bezpośrednich z województwem, np. do Zawiercia, Częstochowy, Kozłowa i nie tylko.

i szczerze brakuje połączeń Polski z Cieszynem...bo tak np. wydużenie Stoczniowca lub Dokera, ewentualnie jakiegoś EX z Warszawy na pewno nie skończyłoby się klapą w miasteczku studenckim...

co o Tym sądzicie?
Cytat: Z racji tego, że jutro piszę list do PKP IC przedstawie swoje propozycje, które zawrę w liście. Proszę o komentarze.

Cytat: Pociąg pośpeszny SZYNDZIELNIA relacji Bielsko Biała Główna Wrocław Główny z Wagonami do Jeleniej Góry: Bielsko Biała Główna 5:05 Żory 6:12 Kedzierzyn Koźle 7:37 tu rozdzielenie na grupę do Wrocławia odjazd 7:42 i do Jeleniej Góry 7:52 dalej Nysa 9:13 Kamieniec Ząbkowicki 9:55 Świdnica Miasto 10:46 Jaworzyna Śląska 10:56 11:10 Wałbrzych Główny 12:00 Jelenia Góra 13:27
spowrotem Jelenia Góra 14.06 Wałbrzych Główny 15:37 Jaworyzna śląska 16:26 16:40 świdnica miasto 16:51 Kamieniec Ząbkowicki 17:45 Nysa 18:41 Kedyierzyn Kozle 20:02 o 20:12 pryzjayd skadu y wroclawia odjazd pociagu o 20:17 Rybnik 21:40 Bielsko Biała Główna 22:52

A nie lepiej byłoby skomunikować te pociagi jeszcze w Jeleniej Górze z kierunkiem Lubańskim, Lwóweckim i Szklarska Poręba

[ Dodano: 03-02-2009, 08:14 ]
Cytat: ..)dziś doszło do precedensu: w ruchu pospiesznym pociąg "OLEŃKA" na odcinku Opole - Kłodzko oraz Kłodzko - Opole był obsługiwany kolejową komunikacją autobusową. Przyczyna ta sama co zwykle: brak sprawnego taboru o czym podróżni już nie raz przekonali się korzystając z pociągów regionalnych. Nie ma to jak nowoczesne podejście do klienta.

no cóż PKP

[ Dodano: 03-02-2009, 08:27 ]
a Ja mam inną propozycje cobyście powiedzieli na pośpieszny 63107/ 36108 " POPRAD" w relacji Wrocław Gł.- Krynica/ Zagórz dzielony w Stróżach przez Opole, Strzelce Opolskie, Gliwice, Zabrze, Katowice, Kraków, Tarnów, Stróże (Nowy Sącz, Stary Sącz, Muszynę/ Biecz, Jasło, Krosno, Sanok) wyjeżdżający z Wrocławia o godzinie 10.00 Krynica przyj. ok 19.00 Zagórz 21.30 i z Powrotem Krynica 7.30 odj Zagórz odj. 6.00 Wrocław Przyjazd ok 16.40
kursujący Boże narodzenie- NowyRok+ ferie+ wielkanoc+ maj- wrześeń

W Płaszowie stoją parowozy: "Śląsk" przy budynku dworca od strony miasta
oraz Pt47, Ty51, Ty2 i TKt48 na szopie.



Dla ułatwienia dodam że szopa znajduje się za stacją z prawej strony, a
parowóz 'Śląsk' zaraz przed budynkiem (który również jest z prawej
strony) oczywiście patrząc w prawą strone kierunku jazdy z Chabówki.

  Dalej, w Krzeszowicach również

stoją parowozy - niedoszły skansen Rechziegela.



Większość parowozów znajduje się z prawej strony przed samą stacją
(Kraków-Katowice), ale chyba jakieś są też zaraz za peronami z lewej strony.

  Poza tym, w Katowicach

przy szopie (od strony torów szlakowych) stoi Ty42 jako pomnik



Za stacją przy szopie z prawej strony.

, a w

Gliwicach tuż przy linii na Kędzierzyn, na terenie Huty Łabędy stoi
kolejny pomnikowy "Śląsk" - ale jest blisko torów i ciężko mu pstryknąć
fotę z jadącego pociągu.



Również z prawej strony za stacją Gliwice Łabędy, tuż przy torach za
ogrodzeniem. Oprócz parowozu stoi z nim wagon. No chyba że pojedziesz na
Pyskowice, to koło tego nie przejedziesz.

  Kolejny parowóz stoi w Opolu (pomnikowy TKt48),

10 minut postoju powinno starczyć na cyknięcie fotki.



Musiałbyś jednak wysiadać. Parowóz znajduje się na skwerku przed
dworcem. Widać go z pociągów w kierunku Wrocławia. Wyjeżdżając z Opola w
kierunku Wrocławia spójrz po minięciu ostatniego budynku na peronie 1 w
prawo i lekko do tyłu.

Ode mnie mogę dodać:

Kędzierzyn i okolice - możliwość spotkania ET40,41,42, w samym
Kędzierzynie można zobaczyć Opolskie szynobusy, nastawnie bramową, za
Kędzierzynem wiadukty, i sporo torów ze względu na odgałęzianie się lini
do Nysy i Opola, dalej most na Kanale Gliwickim za którym odgałęzia się
linia na Strzelce Opolskie (już nieczynna, w prawo)

Zdzieszowice - zakłady koksownicze, na bocznicy można zobaczyć sporo
taboru, od zakładowych SM42 przez ET22 (PKP) na M62 różnych przewoźników
skończywszy (z prawej strony, przed stacją)

Gogolin - czasem można jakieś ciekawe składy zobaczyć, pozatym to co
pozostało po lini Gogolin-Prudnik czyli dawne torowisko bez torów (lewa
strona)

Górażdże - bocznica cementowni, przeważnie sporo wagonów stoi, zakłądowe
401Da, ewentualnie coś z taboru Pol-Miedź-Trans (z prawj strony)

Przywory Opolskie - również bocznica do cementowni (z lewej strony),
można zobzaczyć sporo, od 3E przez 060DA na 1822 skończywszy. Pozatym na
bocznych torach stacji (z prawej strony) to co jedzie od Kędzierzyna do
Opola (ET22, ET41, TEM2 iinne)

Opole Grotowice - odtąd wzdłuż lini biegnie bocznica do Metalchemu, ale
po niej to raczej nic póki co nie jeździ, dalej biegnie przez teren
dawnej Cementowni Groszowice aż do Opola Groszowic. (z lewej strony)

Opole Groszowice - wspomniane pozostałości po cementowni (z lewej
strony), sporo torów stacyjnych na których przeważnie coś stoi oraz dwie
wieże wodne i hala wachlarzowa po dawnej wagonowni (z prawej strony) a
także zelektryfikowana bocznica do wysypiska odpadów elektrowni Opole
(która chyba nigdy nie była używana) (z prawej strony na samym początku
stacji)

Opole Główne - świeżo wyremontowane perony 1 i 2, przeważnie sporo
jednostek EN57 (czasem ED72 do naprawy w ZNTK), ewentualnie jakieś
szynobusy (jak trafisz), wspomniany TKt48, mosty na odcinku do Opola
Zachodniego

Lewin Brzeski - bocznica do Cukrowni (z lewej strony przed stacją) mają
dwie 409Da, czasem na torach bocznicy stoi coś z PTKiGK Zabrze

Brzeg - przed stacją odbija linia na Nyse, za stacją linia na Strzelin
(obie z lewej strony), jakieś składy na bocznych torach, no i 'IC' do
Nysy czyli SP/SU42+Bh ;)

Oława - bocznice do Elektroluxu i Złomowiska, czasem jakieś składy na
bocznych torach (EU07 z towarowym), odmalowany świeżo dworzec, dawny
dworzec 'Oława dworzec mały' (budynek za nastawnią, z lewej strony jazdy)

Wrocław Brochów - stacja towarowa z prawej strony, zawsze sporo składów,
czsem różne ciekawostki



Skok cywilizacyjny

XXIV sesja Rady Miasta. Powstanie kolejny market, nie będzie szkoły artystycznej, Chorzów wspomoże Tramwaje Śląskie S.A.

Być może już wkrótce wyrośnie nowy obiekt handlowy przy ul. Strzelców Bytomskich. Na części obszaru dawnych zakładów „Metalplast” swój market chce postawić „Lidl”. - To nie będzie zwykły „blaszak”. Cegła i szkło nadają mu interesujący wygląd – powiedział „Chorzowianinowi” Mariusz Cup, naczelnik Wydziału Architektury, Budownictwa i Gospodarki Przestrzennej. W czwartek, 26 czerwca, przekonywał radnych, aby pozytywnie zaopiniowali wniosek w sprawie utworzenia wielkopowierzchniowego obiektu handlowego.

Market o powierzchni przeszło 1200 mkw. stanąć ma na terenach poprzemysłowych. Budowa wpisuje się w ogólny plan zagospodarowania przestrzennego Chorzowa. – Ten teren nie nadaje się pod zabudowę mieszkalną. Dla miasta to dobra inwestycja. Zagospodaruje owe poprzemysłowe tereny. Dzięki temu będą one się rozwijać – tłumaczy naczelnik.

Radni opozycji nie ukrywali swoich wątpliwości. Pytali, dlaczego nie znaleziono inwestora, który zagospodarowałby teren w inny sposób. – Lepiej jakby powstało tu centrum handlowo-rozrywkowe – mówił Tomasz Piecuch (PO). – W jakiś sposób uderzy to w drobnych, okolicznych handlowców – dodał Jacek Nowak (PiS). Marek Kopel, prezydent Chorzowa, przyznał, że dziś takie sklepy nie są niczym nowym. – Tam gdzie powstały markety nie znikły inne sklepy. Może to wzburzyć konkurencję, ale takie są prawa rynku.

Dodał, że to nie miasto znalazło inwestora. – Jeżeli pojawiają się inwestorzy, my nie możemy im przeciwdziałać. Podkreślił też, iż teren ten wymaga sporych prac rewitalizacyjnych, a dzięki inwestycji zmieni on swój charakter. Nad uchwałą głosowało 20 radnych, 11 było za, 7 przeciw, 2 wstrzymało się od głosu. Uchwałę zaopiniowano pozytywnie.

Radni jednogłośnie zgodzili się na wydzierżawienie w drodze przetargu na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata nieruchomości położonej przy ul. gen. H. Dąbrowskiego (były Miejski Dom Kultury „Centrum”). W listopadzie ubiegłego roku radni zgodzili się na wydzierżawienie obiektu Europejskiej Fundacji Muzyki Nowoczesnej. Fundacja wyraziła chęć prowadzenia działalności kulturalnej. W budynku miała funkcjonować m.in. szkoła artystyczna. – Długo przenosiliśmy termin podpisania umowy. Inwestor jednak się wycofał – mówił Marian Salwiczek, zastępca prezydenta ds. gospodarczych. – Budynkiem interesuje się sporo osób. Nie chcemy go sprzedać. Dodał, że obecnie obiekt wymaga sporych nakładów finansowych (ok. 300 tys. zł). M. Kopel podkreślił, że jeżeli nie uda się budynku wydzierżawić, to wówczas będzie prosił RM o wyrażenie zgody na jego sprzedaż.

Wyrażono zgodę na wniesienie przez miasto aportu finansowy o wartości 25 milionów złotych do Spółki Tramwaje Śląskie S.A. - do projektu „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą”. Projekt zgłoszono do Ministerstwa Infrastruktury w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, który realizowany będzie w latach 2009 – 2012.

Przedsięwzięcie ma zostać wpisane na listę projektów kluczowych w związku z organizacją mistrzostw Europy w piłce nożnej EURO 2012. Poza Chorzowem w projekcie uczestniczą: Bytom, Dąbrowa Górnicza, Gliwice, Katowice, Mysłowice, Ruda Śląska, Sosnowiec, Tychy, Siemianowice Śląskie. i Zabrze. Udziały finansowe miast wynikają głównie z kosztów inwestycji planowanych do wykonania na ich terenie. Z 25 mln zł, które wniesie miasto Chorzów, 5 mln zł trafi na dofinansowanie zakupu tramwajów niskopodłogowych. Pozostała kwota dofinansuje remont torowisk przy ul. Armii Krajowej i ul. Wolności (na odcinku od ul. Chrobrego do granicy ze Świętochłowicami).

- Ta inwestycja jest jednym z elementów przystąpienia do Euro. Jest także szansą na skok cywilizacyjny dla spółki Tramwaje Śląskie – mówił Marcin Michalik (PO). - Przyjęta uchwała zapewnia przystąpienie gminy do realizacji projektu oraz zabezpiecza udziały własne na jego realizację – tłumaczył M. Kopel.

Podczas interpelacji Rafał Sudoł (Wspólny Chorzów) pytał o losy dworców PKP na terenie naszego miasta, a Grzegorz Krzak (PiS) o sprawy związane z finansowaniem rozbudowy i modernizacją DK 79. Prezydent, przyznał, że w planach PKP jest remont wnętrza dworca w Chorzowie Batorym. Zaznaczył, że losy dworca w centrum są niepewne, a część terenu może być przez PKP sprzedana. Niepewna jest również przyszłość DK 79. M. Kopel nie ukrywał, że inwestycja, ze względu na swoje finansowe rozmiary, nie ma szans dofinansowanie z puli konkursowej. – Staramy się o pieniądze z puli pozakonkursowej. Sytuację jednak komplikują przepisy prawne. Zaznaczył także, że ze strony miasta i województwa robione jest wszystko, aby inwestycja została zrealizowana. Prezydent nie wykluczył jednak, iż w razie niepowodzenia będzie zastanawiał się, czy nie podjąć starań o przemianowanie drogi krajowej na drogę ekspresową. Co nie będzie łatwe, ale znacznie ułatwiłoby zdobycie koniecznych środków na realizację projektu.

Wojciech Zawadzki


>